Peste 100 de copii de la Scoala Gimnaziala Nr. 12 Timisoara își vor transforma hainele abandonate prin dulap sau menite să ajungă la gunoi în jucării, personaje de poveste – recuzită pentru dramatizări, semne de carte sau cârpe de șters tabla.
Vor învăța inclusiv să recunoască diferite tipuri de textile naturale și care sunt sursele lor de proveniență.
Cu această ocazie, elevii vor învăța să coase și să croiască în cadrul mai multor ateliere practice.
La fel, s-a observat o folosire în exces a pungilor de plastic, utilizate pentru păstrarea echipamentului sportiv și a altor materiale de uz școlar, de exemplu pentru Educație tehnologică sau Educație plastică, și că, la biblioteca școlii, multe cărți sunt deteriorate din cauza folosirii inadecvate.
În lipsa semnelor de carte, cărțile sunt îndoite, cotoarele se dezlipesc, se pierd foi și astfel se ajunge la distrugerea lor.
În activitățile derulate la Școala Gimnazială Nr. 12 vor fi implicați 110 copii – 20 de elevi din clasa a V-a A, participanți activi și direcți în proiect vor deveni îndrumători și mentori ai colegilor lor din alte patru clase, elevi de 10-13 ani.
Profesor coordonator proiect “Din ponosit în inedit”: Margrit Moroz.
***
Zece proiecte educaționale pentru promovarea alimentației sănătoase, reducerea risipei alimentare, vestimentație sustenabilă și consum responsabil vor fi implementate, în anul școlar 2025-2026, prin 𝐏𝐫𝐨𝐠𝐫𝐚𝐦𝐮𝐥„𝐋𝐀 𝐏𝐀𝐒 – 𝐄𝐝𝐮𝐜𝐚𝐭̗𝐢𝐞 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐬𝐜𝐡𝐢𝐦𝐛𝐚𝐫𝐞”.
Cadrele didactice vor beneficia de sprijin financiar pentru implementarea activităților, dar și de mentorat personalizat, formare și shimburi de experiență.
Activitățile au loc în cadrul proiectului „𝐋𝐀 𝐏𝐀𝐒/ 𝐒𝐥𝐨𝐰𝐢𝐧𝐠 𝐃𝐨𝐰𝐧”, implementat de Asociația CRIES – Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare. Proiectul face parte din Programul prioritar cu caracter multianual „Repere în cultură”, finanțat de Municipiul Timișoara prin Centrul de Proiecte.





