Programul „Educație pentru schimbare" este o componentă educațională care vizează formarea cadrelor didactice și implementarea de proiecte în școli pe tema dezvoltării durabile. Programul include un curs de formare de 40 de ore pentru 15 cadre didactice pe an, abordat experiențial, cu focus pe pedagogia educației pentru dezvoltare durabilă și obiectivele de dezvoltare durabilă. Profesorii selectați beneficiază de mentorat din partea unor cadre didactice cu experiență anterioară în program, iar din rândul lor sunt alese 10 proiecte educaționale care primesc un buget de 4.000 lei pentru materiale didactice și sprijin de specialitate. Fiecare proiect educațional implică minimum 100 de elevi în activități pe teme precum consumul responsabil, alimentația sănătoasă, grădinăritul urban, moda sustenabilă sau colectarea deșeurilor. Mentorii beneficiază la rândul lor de sesiuni de supervizare, iar periodic sunt organizate întâlniri între profesorii implicați pentru a facilita schimbul de experiență în cadrul comunității de învățare LA PAS.
Componenta „Educație pentru schimbare" este implementată în cadrul proiectului „LA PAS/Slowing Down" de către Asociația CRIES – Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare. Proiectul face parte din Programul prioritar cu caracter multianual „Repere în cultură", finanțat de Municipiul Timișoara prin Centrul de Proiecte Timișoara.
Din 2018 până în prezent, programul a implicat 3.554 de elevi, 80 de profesori în sesiuni de formare și organizarea de activități educaționale, 2.346 de părinți în activități educaționale și 235 de voluntari din rândul elevilor și profesorilor. Mentorii beneficiază de sesiuni de supervizare, iar periodic sunt organizate întâlniri între profesorii implicați pentru a facilita schimbul de experiență în cadrul comunității de învățare LA PAS. Un element distinctiv al programului este implicarea în procesul de formare a cadrelor didactice cu experiență din edițiile anterioare, care aduc exemple concrete și facilitează învățarea peer-to-peer, cu obiectivul pe termen mediu ca acestea să devină formatori și multiplicatori ai procesului.















